Foxhunt.nl

de digitale vossenjacht.
Het is di 07 sep 2010, 14:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: langere tijd vos zijn.
BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010, 09:32 

Zomaar een gedachte die in mij opkwam.
Met goed weer cache ik doorgaans door de week.
Meestal niet zo geschikt om vos te zijn, daar de meeste dan werken.

Nu blijven wij waarschijnlijk dit jaar in Nederland tijdens de vakantie,
Vermoedelijk doen wij 2 a 3 campings aan en gaan in die buurt natuurlijk ook cachen.
Maar waarschijnlijk geen internet anders dan mijn 3g op iPhone.

Zou het een mogelijkheid zijn om je voor een paar dagen aan te melden als vos (of weken)?
bv. Ik weet dat ik in een bepaalde periode 10 dagen op camping A sta in de buurt van plaats C.
Ik weet ook dat ik in gebieden B en D ga cachen.
Voor de hunter de uitdaging meteen te reageren als ik Google Latitude aanzet om te gaan jagen.( dat is voorlopig het enige tracking app die werkt op iPhone)

Zal wel lastig zijn, maar misschien ook extra uitdaging.

groet

Profiel  

Berichttitel: Re: langere tijd vos zijn.
BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010, 22:23 

Ik heb een dergelijke vraag al eens eerder gehad. Maar dan meer in de trant van: kan ik me niet continu aanmelden als vos en te bejagen zijn als ik "in de lucht" ben.
Probleem daarbij is volgens mij dat je zit met de vraag: "Hoe komt een jager te weten wanneer ik vos ben, dat er een vossenjacht aan de gang is". Want je zult de jagers toch op een of andere manier in kennis moeten kunnen stellen van het feit dat er een vossenjacht gepland staat.
Want de jager zal de jacht in moeten plannen, naar het jachtgebied rijden, moeten weten hoelang de vos ongeveer in het betreffende gebied aanwezig zal zijn. Want anders is de kans groot dat hij voor niks naar het gebied afreist; en dat zie ik jagers sowieso niet zo snel doen. Als je al toevallig ziet dat er een vos in de buurt is, dan moet je er nog naar toe en dat terwijl de kans zeer aanwezig is dat de vos al weer weg is op het moment dat je daar aangekomen bent.

Maar in ieder geval bedankt voor de suggestie. Ik zal het de komende tijd eens in me om laten gaan.

Maar buiten dat: werkt Google Latitude op de Iphone naar behoren? Want ik heb bv. gelezen dat GL niet op de achtergrond zijn positiegegevens doorgeeft, omdat het geheel browsergestuurd is. M.a.w. je moet de browser open hebben staan en het GL-scherm actief om het goed te laten werken.

Mocht je er prijs op stellen om Latitude binnenkort nog eens te testen, dan wil ik deze best weer activeren. Dat kunnen we eens bekijken hoe dat op de Iphone draait. Ik hoor het wel van je.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]